Cursus ‘Omgaan met dementie’ bij ONS welzijn
Cursus ‘Omgaan met dementie’ bij ONS welzijn

Cursus omgaan met dementie van ONS welzijn

vrijdag 11 september 10:00 - 12:00

Dementie is een ingrijpende ziekte, zowel voor degene met dementie als voor de naaste omgeving. Het brengt onder andere veel verdriet met zich mee. Het is bekend dat veel mensen een zware taak hebben aan de verzorging en begeleiding van mensen met dementie en dit moeilijk met anderen kunnen delen.

Tijdens deze cursus krijg je uitgebreide informatie over dementie en krijg je handvatten over hoe om te gaan met veranderend gedrag. Ook krijg je tips hoe je als mantelzorger minder snel overbelast raakt, waardoor je de zorg in het algemeen beter volhoudt. De cursus omgaan met dementie wordt aangeboden door ONS welzijn is samenwerking met Ypse preventie.

• Voor wie: inwoners uit Oss en Bernheze
• Datum: 4, 11, 18, 25 september en 9 en 30 oktober (zes bijeenkomsten)
• Tijd: 10.00 – 12.00 uur (vrijdagochtend)
• Kosten: geen
• Voor meer informatie: Yvonne van Wanrooij ONS welzijn via 06-10261719
• Aanmelden kan via 14 0412.